۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

20 نکته مهم : آرایشی زیبا و با دوام

نکات آرایش و زیبایی

1- قبل ازاینكه مداد خط چشمیا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت 10 دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این كار مداد كمی سفت می‌شود و هنگام تراشیدن و تیز كردن نمی‌شكند.
2ـ اگر چشمان‌تان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده كنید.
3ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینكه صورت‌تان لك نشود، بهتر است لایه نازكی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بكشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه‌های بالا و پایین را ریمل بكشید تا توده نشود.
4ـ قبل از فر دادن مژه‌های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم كنید. همین گرمای اندك، فر مژه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌كند.
5ـ هنگام خرید كرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست كنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان می‌دهد كه روی صورت‌تان جلوه خواهد داشت.
6ـ برای اینكه كرم پودر مدت بیشتری روی چهره‌تان دوام بیاورد، كافی است یك قطره از مرطوب‌كننده‌تان را روی آن بریزید. با این كار درخشش كرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
7ـ كرم پودر باید آخرین چیزی باشد كه روی چهره خود به كار می‌برید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لك ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
8ـ وقتی از ماتیك مات استفاده می‌كنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشكی خواهید كرد.
برای اینكه این اتفاق نیفتد، كافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از كمی روغن (بلسان) لب استفاده كنید. بعد كه كار آرایش چشم و باقی صورت را تمام كردید، از رژ مات استفاده كنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لب‌ها شده است.
9ـ برای اینكه رژ لب دوام بیشتری روی لب‌تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لب‌تان، خط لب بكشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.
10ـ سایه چشم تیره می‌تواند نقش خط چشم را هم بازی كند. فرچه‌ای تخت را مرطوب كرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بكشید و به فاصله موجود بین مژه‌ها دقت كنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به كار ببرید.
11ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری كنید تا بیشتر عمر كند.
12ـ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نكنید. این كار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوك انگشتان خود امتحان كنید.
13ـ بعد از اینكه از رژ لب استفاده كردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بكشید.
رژ اضافی به انگشت‌تان می‌چسبد و بیرون می‌آید و دیگر مزاحم دندان‌تان نخواهد شد.
14ـ رژ لب می‌تواند گاهی به عنوان رژ گونه به كار رود اما عكس آن هرگز صادق نیست.
15ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده كنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا كنید.
16ـ خانم‌های مسن بهتر است دور رژ لب‌های مات و براق را خط بكشند و صرفا از رژ لب‌های چرب استفاده كنند.
17ـ ‌اگر از رنگ رژ لب خود خوش‌تان نمی‌آید، آن را دور نیندازید. كافی است آن را با دیگر رنگ‌‌ها مخلوط كنید تا به تركیب رنگی مورد علاقه‌تان برسید.
18ـ اگر لب‌هایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به كار ببرید.
19ـ اگر رژ ‌لب‌تان شكسته است، كافی است شعله كبریت یا فندك را زیر قسمت شكسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن كرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته كنید و بدون درپوش به مدت 5 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
20ـ از رژ‌هایی كه رنگ پرتقالی و قهوه‌ای دارند كمتر استفاده كنید چون باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود.
21ـ برای اینكه فنجان یا لیوانی كه از آن می‌نوشید، رژی نشود كافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان كاری تمام، سطح تماس آن را با نوك زبان خود كمی خیس كنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها