۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

ماسک برای لطافت و شفافیت و تغذیه پوست

برای لطافت و شفافیت پوست:
پودر جوانه گندم یا سبوس آسیاب شده گندم ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
ماسک برای لطافت و شفافیت و تغذیه پوست   - 


آب سرد ۱ قاشق
خوب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید. به تمامی صورت غیر از دور چشم بمالید. ۲۰ دقیقه به پشت بخوابید و در این مدت سعی کنید عضله های صورت تکان نخورد. سپس به کمک یک پنبه مرطوب آن را پاک کرده و با صابون آرایشی و آب گرم خوب شسته و خشک نمایید. بعد کرم همیشگی خود را بمالید.
توجه : صابون آرایشی مخصوص پوست صورت بوده و خاصیت اسیدی یا قلیایی ندارد یا اینکه با توجه به پوستتان می توانید نوع خاصی از آن را انتخاب کنید . مثل صابون مغز بادام برای پوست های چرب و صابون گلیسیرین برای پوست های معمولی و غیره
ماسکهای گلی :
گل با خصوصیات مختلف خود فایده های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسکهای زیبائی استفاده میشئد . این ماده سبوم زیاد پوست را جذب کرده و پوستهای چرب را تمیز مینماید . گل همچنین دملها را خشکانده و از گسترش آنها جلوگیری میکند .
ماسک گل در خانه :
کمی پودر گل گرفته با نیم پیمانه آب ، نیم پیمانه آب گوجه فرنگی ، خیار و یا انگور خمیری تهیه کنید . این خمیر را بر روی تمامی صورت و گردن بصورت طبقه ای نازک بمالید ( حتماً مراقب چشمهایتان باشید ) .
۲۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر رطوبت خود را کاملاً از دست بدهد سپس با آب ولرم آنرا تمیز کنید .
این ماسک را میتوانید هفته ای یکبار انجام دهید . ماسک گل برای از بین بردن جوشهای جوانی ،چین و چروکهای صورت و بثورات جلدی مؤثر بوده و شادابی پوست را افزایش میدهد
ماسک هلو :
هلوی کاملاً رسیده ای را انتخاب کرده و خوب له نمائید . یک گاز استریل را پهن کرده و بعد از مالیدن هلوی له شده در آن تا کنید . سپس آنرا بر روی صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه در جائی استراحت کنید . این ماسک را با گلاب خوب تمیز نمائید .ماسک هلو شادابی پوستتان را افزایش میدهد .
ماسک هویج :
هویج و مقداری جعفری را در میکسر بصورت پوره در آورید .این ماده خمیر مانند را بر روی صورت و گردن مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشوئید . ماسک هویج پوست را از سموم مختلف پاک کرده و بدان ظرافت و لطافتش را بازمیگرداند .
ماسک خیار :
مقدارمساوی تخم خیار ،کدو و خربزه بخرید .این تخمها را جداگانه آسیاب کرده و بصورت پودر درآورید .این پودرها را بمقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آنقدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد . مخلوط مذکور را بصورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید . سپس آنرا با گلاب بشوئید .این ماسک برای پوستهائی که روزنه های بزرگ بسیاری دارد مفید میباشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها